Reklama
       Tania reklama tylko na naszej stronie! Masz        swój sklep, prowadzisz firmę, która        organizuje eventy?
       To nie ma znaczenia!
       Na naszej stronie zareklamować może się        każdy przedsiębiorca bez względu na to czym        zajmuje się jego firma. Polecimy Cię by Twoje        eventy sprzedawały się lepiej! prodotti ricrescita capelli uomo - stopalopecia.it


       

Nowy marketing a etyka

Do napisania dzisiejszego wpisu zachęciła mnie kampania reklamowa pewnej dużej firmy. Nie będę podawał nazwy jednak chodzi o branżę ślubną, jeśli ktoś orientuje się w temacie to bez wątpienia będzie wiedział o jakiej firmie mowa. Ale wróćmy do tematu, o czym więc będę pisał? Co będzie tematem tego wpisu?

 

Marketing szeptany

Zacząłem zastanawiać się czy taka forma reklamy jest etyczna. Wiem, że sporo firm wykupuje miejsca w sygnaturkach na forach i nie chodzi tu o stopki a podpisy znanych w społeczności danego forum. Jak to działa?

Firma znajduje branżowe forum, które odpowiada temu co chce zareklamować następnie wyszukuje zaufanych użytowników, któzy posiadają tam konta i aktywnie się udzielają. Muszą to być osoby, które mają szacunek na danym forum. Następnie obie strony dogadują się co do stawki i taka osoba ni z tąd ni z owąd zaczyna dyskretnie reklamować usługi/produkty jakiejś nieznanej sobie firmy. Zauważyłem, że takie osoby często nie znają produktów, które polecają innym jednak biorąc za to pieniądze reklamują je pełną piersią.

 

Czy takie działanie jest etyczne?

Z pewnością nie, taki marketing szeptany jest próbą "oszustwa" jednak z drugiej strony, jaka forma reklamy oddaje zalety i wady reklamowanego produktu? Chyba żadna, wszyscy skupiają się na zaletach nawet jeśli dany produkt takich zalet nie posiada zbyt wiele lub co gorsza jest kompletnym niewypałem. Czy można mieć pretensje do firm, które reklamują takie produkty?

Z etycznego punktu widzenia TAK! Jednak biorąc pod uwagę realia w jakich przyszło nam żyć ciężko sobie wyobrazić by agencje reklamowe miały jakiekolwiek skrupuły stosując nawet najciemniejsze sposoby marketingu szeptanego. Praktycznie rzecz biorąc cała branża reklamowa jest wypaczona, nie ma tu znaczenia co reklamują: cudowne wakacje czy eventy dla pracowników bo zawsze wszyscy skupiają się wyłącznie na zaletach. Wiem, że na tym polega reklama jednak czasami bardzo ciężko przechodzić obok tego obojętnie i machnąć ręką.

 

Czy jest szansa na zmianę?

Nie wydaje mi się, w naszych czasach brutalna reklama to podstawa promocji. Ulotki w drzwiach, poranne telefony na prywatny telefon - to już nikogo nie dziwi jednak przynajmniej wiemy, że jest to reklama. W przypadku marketingu szeptanego sprawa wygląda troszkę inaczej bo każdy z nas ma nadzieje, że poszukując na neutralnych forach czy branżowych portalach informacji na temat jakiegoś produktu otrzyma rzeczową poradę i pewne wiadomości. Życie polazuje jednak, że czasami ktoś może spłatać nam figla i nawet w takich miejscach zareklamować swój produkt.

 

Ktoś powiedział kiedyś, że reklamy nie da się uniknąć - trzeba nauczyć się z nią żyć i wiedzieć, że może czaić się nawet w takich miejscach do któych jeszcze jakiś czas temu nie trafiała...!